10/17/2015

KUAKAP.COM - Tips Untuk Suami Istri Cara Menumbuhkan Kasih Sayang Agar Lebih Di Cintai Pasanganya , Mereka yang telah mendirikan rumah tangga pastinya inginkan keluarga yang bahagia dan harmonis. Dalam ajaran Islam,Kristen, Hindu,Budha untuk mewujudkan kebahagiaan di antara suami isteri, tidak perlulah isteri atau suami mencari ilmu pengasih yang ada bisa menghancurkan rumah tangga dan itu mendatangkan syirik dan bertentangan dengan agama.

Sikap timbang-rasa perlulah disemai sejak dini agar kemesraan terjalin. Ia memupuk perasaan kasih dan sayang di antara suami istri karena dengan bertimbang rasa dapat dielakkan. Sekiranya isteri sibuk, suami perlulah membantu isteri melaksanakan tugas di rumah. Begitu juga dengan isteri, janganlah memaksa suami menurut segala kehendaknya tanpa bertimbang perasaan

Mengiringi suami ke pintu rumah serta mengucup mesra ketika suami keluar kerja dan menunggu suami pulang kerja dengan wajah manis merupakan suatu penghargaan terhadap suami. Hati suami akan sentiasa riang dan bertambah sayang kepada anda. Kesopanan yang ditunjukkan pula akan mengeratkan kasih sayang. Perkara kecil yang bisa menjadi masalah besar janganlah diperbesarkan. Lupakanlah segala perkara yang remeh dan tanggulangi bersama

Tips Cara Menumbuhkan Kasih Sayang Untuk Suami Istri Agar Lebih Cinta
Jika suami istri jujur dan ikhlas ingin memperolehi kerukunan rumahtangga, terdapat beberapa tips dan panduan yang kami sajikan kali ini, bisa anda lihat dibawah.

1. MEMIKAT HATI 
Menggunakan kepintaran dan kebijaksanaan semata-mata. Masing-masing perlulah mencari jalan supaya pasangan berasakan dirinya benar-benar disayangi dan dicintai. Ucapkanlah kata-kata yang lemah-lembut dan menyenangkan diiringi senyuman yang menggambarkan kasih sayang dan kemesraan,  Lakukanlah sesuatu kerja dengan ikhlas dan jujur Karena  dengan itu akan menimbulkan kasih sayang yang abadi di antara suami dan isteri.

2. MENYESUAIKAN DIRI
Menyesuaikan diri dalam sebuah rumah tangga adalah merupakan suatu usaha yang penting. Suami isteri perlulah memahami pasangan dan hendaklah sedaya-upaya menutup kekurangan pasangan masing-masing. Sikap bertolak belakang dalam menerima kelemahan pasangan adalah suatu pengorbanan yang besar Karena  setiap manusia pasti ada kelemahannya. Namun suami isteri perlulah memperbaiki diri dengan kerelaan dan kesadaran dengan ikhlas

3. SALING MENGHORMATI 
Suami isteri perlulah saling hormat-menghormati, menjaga maruah dan peribadi masing-masing. saling kritik  adalah racun yang sangat berbisa dalam rumah tangga dan bisa menyebabkan retak bahkan sampai perceraian. Jika ingin menasehati pasangan anda, gunakanlah kata-kata yang lemah-lembut yang tidak mengecilkan hati dan perasaan.

Dalam hidup berumahtangga, suami isteri perlulah menghargai segala usaha dan jasa yang dicurahkan kepada mereka. Janganlah memandang sebelah mata segala usaha dan pemberian yang telah diberikan. Isteri janganlah suka melahirkan perasaan tidak puas hati diatas kehendak dan permintaan yang tak dapat ditunaikan suami. Mintalah sesuatu yang mampu diberikan suami dan bukanlah sesuatu yang diluar kemampuannya, Perlulah dihargai walaupun pemberiannya kecil sekalipun.

4. MENCINTAI
Setiap manusia dikaruniai tuhan dengan perasaan yaitu perasaan cinta dan kasih sayang. Cinta merupakan pakaian hidup. Suami isteri mestilah berusaha mencari jalan untuk memupuk dan memperbaharui cinta supaya rumah tangga senantiasa dalam keadaan bahagia, aman dan ceria. Cinta hipokrit atau cinta palsu tidak akan membahagiakan jiwa, sebaliknya akan memusnahkan harapan anda.

Hanya cinta suci adalah cinta yang abadi. Oleh itu, janganlah kita berpura-pura mencintai seseorang Karena  itu ibarat bermain dengan api, dan panjatkan selalu doa kepada yang maha kuasa / pencipta agar kehidupan rumah tangga anda senantiasa dalam lindunganya, demikianlah ulasan singkat kami semoga bermanfaat dan bisa menambah wawasan kita tentang urusan rumah tangga, sekian dan terimakasih,baca juga postingan kami yaitu Kumpulan Gambar Tatto Keren Di Tubuh Cewek / Wanita Dengan Desain Menarik Terlihat Cute
Posted by : Kyu Enda Rating 5 Star Published : 2015-10-17T01:44:00+07:00
 
Blogger Designed by dsas